Totalt | kr 0,00 |
---|
Denne teknikken reduserer ytterligere utslippet av skadelige stoffer. Via fire overføringskanaler ledes drivstoff-/luftblandingen inn i sylinderens brennkammer, der den virvles rundt kraftig før tenningen. Resultatet blir bedre utnyttelse av drivstoffet, og mindre andel uforbrent blanding i avgassene.
I eksakt beregnede buffersoner reduseres vibrasjonene som skapes av motoren og det roterende sagkjedet. Det gjør sagingen sikrere og mindre slitsomt.
Samtlige av sagens funksjoner som start, drift og stopp styres enkelt og greit med høyre hånd, via en spak på det bakre håndtaket.
Kjedet strammes helt uten bruk av verktøy - enklere kan det ikke bli! Etter å ha løsnet kjededrevsdekselet, strammes kjedet enkelt via et stillhjul, helt uten verktøy.
Regulatoren i forgasseren hindrer drivstoffblandingen i å bli for fet ved økende tilsmussing av luftfilteret. STIHL kompensator registrerer dersom luftmengden minsker og struper da drivstofftilførselen slik at drivstoff-/luftblandingen alltid holdes optimal, selv om filteret er nesten helt tett. Filteret i en STIHL motorsag får derfor lange rengjøringsintervaller.
STIHL primer fyller forgasseren med bensin slik at den starter umiddelbart når det dras i startsnoren. Overflødig bensin returneres til tanken slik at motoren ikke skal bli rå.
Under innsugingsprosessen legger det seg en friskluftpute mellom det forbrente materialet (eksosen) i sylinderen og de uforbrente avgassene i veivhuset. Denne luftputen reduserer tapet av den uforbrente drivstoffblandingen og minsker på denne måten belastningen på miljøet og deg som bruker.
Den ene halvdelen av lokket kan vippes opp slik at tanklokket manøvreres som en vingemutter. Dette gjør at det ikke trengs noe verktøy når tanklokket skal åpnes eller lukkes.