Knivene er slipt på begge sider. De spesialtilpassede knivene har en geometri som gir et perfekt klipperesultat.
Dobbeltannet kniv, dvs. at hekksaksen har kniver som skjærer på begge sider. Du slipper å skifte grep eller vende hekksaksen når du skal klippe f.eks oppover og nedover. Dette effektiviserer arbeidet betydelig.
Det helelektroniske tenningssystemet gir en sikker og enkel start samt en stille og jevn motorgang. Dessuten forbedres forbrenningen, utslippet av skadelige avgasser minsker og driftsikkerheten øker.
Det T-formede elementet er laget av en stål og festes på enden av knivbjelken med to skruer. Den beskytter kniven mot kontakt med bakken eller veggen. I tillegg er den enkel å bytte ut når den er slitt.
Gjør intervallene mellom rengjøring av filteret lenger og beskytter samtidig effektivt motoren.
Samtlige av motorens driftsfunksjoner er samlet og styres enkelt med én hånd på håndtaket.
Integrert i håndtaket finnes et hull for opphenging, slik at maskinen ikke tar opp unødig plass ved oppbevaring. Enkelt og greit.
STIHL primer fyller forgasseren med bensin slik at den starter umiddelbart når det dras i startsnoren. Overflødig bensin returneres til tanken slik at motoren ikke skal bli rå.
2-MIX motoren kombinerer lave utslipp og drivstofforbruk med lav vekt og hurtig akselerasjon. Noe som er bra både for miljøet, helsen og lommeboken. Den hurtige akselerasjonen kommer til sin rett under arbeidet og det finnes nok kraft til å klippe grove hekker.
Eksakt beregnede fjærelementer reduserer vibrasjonene fra motoren slik at håndtaket blir nesten helt fritt for vibrasjoner. I vår nye serie har vi faktisk markedets laveste vibrasjoner.
Med det jevne draget i startsnoren spennes fjæren mot kompresjonstrykket. Slik unngår du områder med stor motstand og rykkete bevegelser. Fjæren avgir automatisk den lagrede energien til veivakselen, slik at den blir satt i bevegelse og sørger for at motoren starter pålitelig. Dette gir en langsommere starthastighet på omtrent to tredjedeler.
Tanklokket åpnes ved å trykke ned og vri om. Tanklokket har en utforming og dobbelt forsegling som gjør at det er sikret mot utilsiktet åpning, samtidig som det forhindrer at smusspartikler kommer inn i drivstofftanken.
1) Vekt med tom tank, komplett
2) K-Faktor ifølge RL 2006/42/EG = 2,5 dB(A)
3) K-Faktor ifølge RL 2006/42/EG = 2 m/s²